Új év, régi fények

Boldog új évet mindenkinek!

És a fotós társaknak szép fényeket!

Én is kimentem idei első fotózásomra. Az ég nem volt túl kegyes velem, mert sok felhőt adott a kék órában. De ennek ellenére mégis megörökítettem még egyszer - nem először és remélhetőleg nem utoljára - a Lánchíd villanyai felkapcsolásának szép pillanatát.
A téli kék órák annyiban kedveznek nekünk, hogy naplemente után viszonylag korán, 4 óra után, és reggel viszonylag későn, 7 óra előtt beköszöntenek. Így nem kell nagyon korán kelnünk, és késő este keresni a fényeket. Sajnos, a természet egyik kezével ad, a másikkal elvesz: cserébe ezért a kényelemért, a kék óra meglehetősen rövid, nagyjából 30 perc alatt befejeződik, egy-egy égtájon nincs 10 perc sem, hogy fotózhassunk.
De pontosan ez adja meg a kihívást: rövid idő alatt szépet alkotni.

Bár nem a kék óra szépségét, de egy másik szépséget még mindig találhatunk - utoljára holnap ezen a télen, majd ezt követően adventkor - a budapesti késő este, kora éjszakában.

A BKV idén is elindította fényvillamosát. A járat idén több vonalon is közlekedett, hétvégén és hétköznap más-más zugát járva be a városnak. Óránként két villamost is megcsodálhattunk egy megállóban állva, két különböző irányban közlekedve naplemente után.

Ez a látványosság mint annyi fotóst, engem is megihletett, és több alkalommal is kint voltam - megannyi más társammal együtt - a villamosvonalak mellett. És vártunk, vártunk türelmesen. Mindegyikünk más koncepcióval indult neki, mást szeretett volna fotózni, ezért nagyon sokféle kép született, melyeket az interneten is megcsodálhatunk.

Az én szemem ezt látta a villamosban:




Megjegyzések