Budapesti hidak III. - Budapest bridges III.

A Margithíd és a Lánchíd után Budapest hídjait bemutató kis sorozatomban a Szabadság hidat mutatom be. A fotók most is extrém hosszú záridővel készültek. 

A Szabadság hidat korábban Ferenc József hídnak nevezték, melyet 1896. október 6-án adtak át, két éves építést követően. Az építményt már akkor ellátták villamosvágánnyal, elektromos és gázvilágítással. Eredetileg 12 ívlámpát, 8 izzólámpát, és 48 gázlámpát helyeztek el rajta.

A II. világháborúban lerombolták. Ezt követően Sávoly Pál tervei szerint építették újjá, majd adták át 1946. augusztus 20-án a forgalomnak. 

Több információ a hídról: https://hu.wikipedia.org/wiki/Szabadság_h%C3%ADd

I show Liberty bridge in a short story after Margaret bridge and Chain bridge (bridges of Budapest). I took pictures with extreme long exposition times, as usually. 

Its first name was Franz Joseph bridge. It was inaugurated in 6th October 1896, after two years' build. The bridge was already equipped with rails for trams, electric and gas lightning. Originally, it has 12 arc lamps, 8 incandescent lamps and 48 gas lamps. 

In the II. World War it was destroyed, and in 1946 rebuilt after the plans of Paul Sávoly. It is functioning from 20th August 1946. 







Megjegyzések